T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Alt Hedef 1.1. Mevcut düzenlemelerin İstanbul Sözleşmesi ve 6284 sayılı Kanunla uyumlu hale getirilmesi ve uyumun güçlendirilmesi için yeni düzenlemelerin uygulamaya konması
|
|||||
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
Kaynak
|
Gösterge
|
---|---|---|---|---|---|
1.1.1. İstanbul Sözleşmesi ve 6284 sayılı Kanun’un etkin uygulanması için Valilik ve Belediyelerin, kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda kurumsal sorumlulukların altını çizen birer iç genelge yayımlaması
|
Valilik
|
-Balıkesir Büyükşehir Belediyesi
-Tüm Kaymakamlıklar
-Tüm İlçe Belediyeleri
|
2018-2019
|
|
Kurumlara yönelik çıkartılan genelge sayısı
|
1.1.2. Yapılan değişikliklere ilişkin olarak ilgili birimlerin ve gerekirse kamuoyunun bilgilendirilmesi (bilgilendirici faaliyetler yerel toplantılarda somutlaştırılacaktır)
|
ASPİM
|
-Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ve
Tüm İlçe Belediyeleri
-ŞÖNİM
STK’lar
Balıkesir Üniversitesi
|
2018-2021
|
|
Bilgilendirmeye yönelik yapılan faaliyet sayısı
|
1.1.3. Ulusal mevzuatın yerelde uygulanmasında karşılaşılan zorlukların tespit edilmesi ve Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü kanalı ile Bakanlık’a raporlanması (çalıştay vb. yöntemler kullanılabilir)
|
ASPİM
|
-Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ve
Tüm İlçe Belediyeleri
-ŞÖNİM
-STK’lar
-Balıkesir Barosu
|
2018-2021
|
|
Bakanlıkla paylaşılan rapor sayısı
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
Kaynak
|
Gösterge
|
|
---|---|---|---|---|---|---|
Alt Hedef 2.1 Kadına yönelik şiddetle mücadelede hizmet sunan kurum çalışanlarının kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında kapasitelerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi[6]
|
||||||
2.1.1. Sağlık tesislerinde çalışan sağlık, teknik, genel idari, vb. tüm hizmet sınıflarından yılda en az 100 kişiye, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programlarının uygulanması
|
İl Sağlık Müdürlüğü
|
-ASPİM
-İl Sağlık Müdürlüğü
(Ruh Sağlığı Birimi)
-Balıkesir Üniversitesi
-STK’lar
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.2. Balıkesir Barosu Çocuk ve Kadın Hakları Komisyonu üyelerine ve tüm Balıkesir Barosu avukatlarına toplumsal cinsiyet eşitliği, kadına yönelik şiddetle mücadele ve erken yaşta evliliklerin önlenmesi konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
Balıkesir Barosu
|
-Balıkesir Barosu
-ASPİM
-Balıkesir Üniversitesi
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan avukat sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.3. Balıkesir Cumhuriyet Başsavcılığı Aile İçi Şiddet ve Kadına Karşı Şiddet Suçları Soruşturma Bürosu personeline toplumsal cinsiyet eşitliği, kadına yönelik şiddetle mücadele ve erken yaşta evliliklerin önlenmesi konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
Balıkesir Cumhuriyet Başsavcılığı
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.4 Balıkesir’de görev yapan öncelikle rehber öğretmenler ve Halk Eğitim Merkezleri eğiticileri olmak üzere yılda en az 100 katılımcıya ulaşmak koşuluyla erken yaşta evliliklerin önlenmesi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.5. Bir yıl içinde en az 100 Emniyet personeline toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.6. Bir yıl içinde en az 100 Jandarma personeline toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.7. Balıkesir İl Göç İdaresinde çalışan personellere toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
-ASPİM
-İl Göç İdaresi
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.8.Bir yıl içinde en az 200 kişi olmak üzere Büyükşehir ve İlçe Belediyelerin Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüklerine bağlı çalışan personeline ve Çözüm masalarında (beyaz masa) görevli personellerine toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl bir kez tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
ASPİM
Büyükşehir Belediyesi
İlçe Belediyeleri
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.9. ŞÖNİM ve Kadın Konukevinde çalışan meslek elemanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele, travma, tükenmişlik, şiddete maruz kalmış ve ya da tanık olmuş kadın ve çocuklarla çalışma, iletişim, krize müdahale konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel konunun uzmanları tarafından eğitim programı uygulanması
|
ASPİM
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.10 Bir yıl içinde toplamda en az 100 katılımcıya ulaşmak koşuluyla, başta kırsal bölgelerde olmak üzere kanaat önderlerine (imam, muhtar, vb.) erken yaşta evliliklerin önlenmesi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel, her yıl tekrarlanmak üzere eğitim programı uygulanması
|
|
ASPİM
İlçelerde bulunan Muhtarlar Dernekleri
İl ve İlçe Müftülükleri
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı
|
|
2.1.11. Huzurevleri ve Sevgievlerinde çalışan meslek elmanları ve bakım personellerine toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
ASPİM
|
|
2019-2021
|
|
Çocuklara ve 65 yaş üstü bireylere hizmet veren kurum/kuruluşlarda görev yapan ve bu kapsamda eğitim alan personel sayısı
Uygulanan eğitim programı sayısı Eğitim alan personel sayısı
|
|
2.1.12. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri ve konukevleri/sığınmaevleri, İl Emniyet Müdürlüğü Aile İçi Şiddetle Mücadele Şube Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı Kadın Çocuk Kısım Amirliği ve sağlık kuruluşlarında doğrudan kadına yönelik şiddet alanında hizmet üreten personele yılda en az bir kez 3 gün süreli vaka süpervizyonu[7] sağlanması
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlarda Süpervizyon alan personel sayısı
|
|
2.1.13. İl Eylem Planı’na ilişkin yıllık planlama, izleme ve değerlendirme, vb. süreçleri hakkında Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu ve Teknik Kurulu üyelerine yönelik eğitim programı uygulanması
|
|
|
2018-2021
|
|
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu ve Teknik Kurulu’nda görev yapan ve bu kapsamda eğitim alan kurum temsilcisi sayısı
|
|
2.1.14 Balıkesir Üniversitesinde Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezinin kurulması
|
|
|
2018-2021
|
|
|
|
2.1.15. ŞÖNİM’de çalışan meslek elemanların faille çalışma konusunda daha donanımlı hale gelmesi amacıyla öfke kontrolü ve aile içi iletişim gibi konularda uzmanlardan eğitim alması
|
|
|
2018-2021
|
|
|
|
2.1.16 Gıda Tarım ve hayvancılık Müdürlüğü personeline kadına yönelik şiddetle mücadele, toplumsal cinsiyet eşitliği, erken yaşta evliliklerin önlenmesi konularında eğitim programının uygulanması
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
|
|
2.1.17 Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü Personeline kadına yönelik şiddetle mücadele, toplumsal cinsiyet eşitliği, erken yaşta evliliklerin önlenmesi konularında eğitim programının uygulanması
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitim alan personel sayısı
|
|
Alt Hedef 2.2: Kadınların kadına yönelik şiddetle mücadele mekanizması ve haklar konusunda bilgilenmesi
|
||||||
2.2.1. İlde yer alan mevcut kadına yönelik şiddetle mücadele mekanizmaları ve kadın haklarına ilişkin bilgilendirici faaliyetler yürütülmesi.[8]
|
|
|
2018-2021
|
|
Bilgilendirme amaçlı yapılan toplantı sayısı
Toplantıya katılan kişi sayısı
Dağıtımı yapılan materyal sayısı
|
|
Alt Hedef 2.3: Şiddete sıfır tolerans anlayışının erkekler başta olmak üzere tüm toplumda yaygınlaşması ve şiddet görenlere yönelik olumsuz yargıların azalması
|
||||||
2.3.1. İlk ve ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticisi, öğretmen, veli, öğrenci ve diğer personele kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında bilgilendirici seminerler düzenlenmesi
|
|
|
2019-2021
|
|
İlk ve ortaöğretim okullarında verilen seminer sayısı
Seminerlere katılan kişi sayısı
|
|
2.3.2. Üniversitelerde öğrencilere yönelik kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında bilgilendirici seminerler düzenlenmesi
|
|
|
2019-2021
|
|
Üniversitelerde öğrencilere yönelik düzenlenen seminer sayısı
Seminerlere katılan kişi sayısı
|
|
2.3.3. Medyadaki şiddet dilini dönüştürmek üzere yerel medya çalışanlarına yönelik kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği seminerleri düzenlenmesi
|
|
|
2019-2021
|
|
Medyaya yönelik düzenlenen seminer sayısı
Seminerlere katılan kişi sayısı
|
|
2.3.4. Şiddete sıfır tolerans anlayışının yaygınlaştırılması için özellikle 8 Mart ve 25 Kasım gibi tarihler başta olmak üzere farklı zamanlarda, yerel radyo ve TV kanallarında engelli erişimine uygun yayın üretilmesi, mevcut kamu spotlarnın yaygınlaştırılması
|
|
|
2018-2021
|
|
Yerel radyo ve TV kanallarında yayınlan spot sayısı
Yerel radyo ve TV kanallarında yayınlanan program sayısı
|
|
2.3.5.Erkeklere yönelik farkındalık çalışmalarına hutbelerde yer vermek
|
|
|
2019-2021
|
|
Kadına karşı şiddetle mücadele konusuna yer verilen hutbe sayısı
|
|
2.3.6.Gençlik Spor İl Müdürlüğü ile protokol yapılarak sporcu, antrenör ve hakemlere toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddet konularındaher yıl en az bir kez e eğitim verilmesi
|
|
|
2019-2021
|
|
Eğitimlere alan sporcu, antrenör ve hakem sayısı
|
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
Kaynak
|
Gösterge
|
|
---|---|---|---|---|---|---|
Alt Hedef 3.1: Kadına yönelik şiddetle mücadele için gerekli güvenli barınma altyapısının (sığınmaevleri, konuk evleri, alternatif güvenli barınma yerleri[9]) asgari standartlarda oluşturulması ve etkin biçimde faaliyet göstermesi
|
||||||
3.1.1 Balıkesir Büyükşehir Belediyesi/ Belediye tarafından en az 20 kapasiteli standartlara uygun[10] sığınmaevi / konukevi / alternatif güvenli barınma yeri oluşturulması
|
|
|
2018-2021
|
|
Açılan yeni konukevi/ sığınmaevi/ alternatif güvenli barınma yeri sayısı
|
|
3.1.2. Altıeylül ve Karesi Belediyeleri tarafından en az 20 kapasiteli standartlara uygun sığınmaevi/konukevi/alternatif güvenli barınma yeri oluşturması
|
İlgili İlçe Belediyeleri
|
|
2018-2021
|
|
Belirtilen her bir ilçede açılan yeni konukevi/ sığınmaevi/ alternatif güvenli barınma yeri sayısı
|
|
3.1.3. Konukevleri / sığınmaevlerinde en az bir psikolog, bir sosyolog, bir sosyal hizmet uzmanı ve bir çocuk gelişim uzmanı istihdam edilmesi ve ihtiyaca göre sayının artırılması [11]
|
|
|
2018-2021
|
|
İstihdam edilen personel sayısı ve meslek dağılımı
|
|
Alt Hedef 3.2: Kadına yönelik şiddetle mücadele için gerekli danışma hizmetlerine ilişkin altyapının oluşturulması/iyileştirilmesi
|
||||||
3.2.1.Balıkesir Büyükşehir Belediyesi tarafından bir kadın danışma merkezi açması
|
|
|
2018-2021
|
|
Açılan yeni kadın danışma merkezi sayısı
|
|
3.2.2. Karesi ve Altıeylül Belediyeleri tarafından 1’er kadın danışma merkezi açması
|
|
|
2018-2021
|
|
Belirtilen her bir ilçede yeni açılan kadın danışma merkezi sayısı
|
|
3.2.3. Kadın danışma merkezlerinde en az bir psikolog, bir sosyolog, bir sosyal hizmet uzmanı ve bir çocuk gelişim uzmanı istihdam edilmesi ve ihtiyaca göre sayının artırılması
|
|
|
2018-2021
|
|
İstihdam edilen meslek elemanı sayısı ve meslek dağılımı
|
|
Alt Hedef 3.3: Kadına yönelik şiddetle mücadele için gerekli danışmanlık ve barınma desteğinin farklı ihtiyaçlara özen gösteren bir çerçevede sunulması (ihtisaslaşmış hizmet sunumu)
|
||||||
3.3.1. ASPİM’e bağlı kadın konukevinin mevzuatın öngördüğü şekilde fiziksel koşulların engelli erişimine uygun hale getirilmesi
|
ASPİM
|
ASPİM
|
2018-2021
|
|
Engelli erişime uygun hale getirilen konukevi /sığınmaevi sayısı
|
|
3.3.2 Sosyo-ekonomik destek ihtiyacı nedeni ile kadın konukevi hizmetinden yararlanmak isteyen müracaatçılar için kadın konukevlerinde ihtisaslaşmaya gitmek amacıyla belediyelerin öncelikle barınma hizmeti alan müracaatçılara hizmet vermesinin sağlanması
|
|
Belediyeler
|
2018-2021
|
|
|
|
Alt Hedef 3.4: Şiddet gören ve tekrar görme riski olan kadınların güçlenmesi
|
||||||
3.4.1.Şiddet gören kadınlara konukevinde/sığınmaevinde/alternatif barınma yerlerinde kaldıkları süre boyunca ve sonrasında ekonomik desteğin mevzuatta belirtildiği şekilde sağlanması ve uygulamanın takibi
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Ekonomik destekten yararlanan kadın sayısı
|
|
3.4.2. Konukevi/sığınmaevinde kalan ya da ŞÖNİM veya danışma merkezine başvuran kadınlar için psiko-sosyal destek programları hazırlanması ve uygulanması [12]
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Uygulanan psiko-sosyal destek programı sayısı
Psiko-sosyal destek programlarından yararlanan kişi sayısı
|
|
3.4.3.Konukevlerinde/sığınmaevlerinde/alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların Milli Eğitim Bakanlığı veya Yüksek Öğrenim Kurumu’na bağlı eğitim kurumlarında kendi eğitimine devam etme talebinin gerekli güvenlik koşulları sağlanarak yerine getirilmesi
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Konukevlerinde/ sığınmaevlerinde /alternatif barınma yerlerinde kalan kadınlar arasında örgün eğitime/ yükseköğrenime devam etme talebi karşılanan kadın sayısı
|
|
3.4.4.Konukevlerinde/sığınmaevlerinde /alternatif barınma yerlerinde kalan veya geçici koruma altındaki kadınların çocuklarının ASP İl Müdürlüğü, Milli Eğitim İl Müdürlüğü ve belediyelere bağlı okul öncesi eğitim kurumlarından (kreş, anaokulu ve ana sınıfı) ve Milli Eğitim İl Müdürlüğü’ne bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarından ücretsiz olarak ve gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması [13]
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Ücretsiz olarak yararlanılabilen kreş, anaokulu ve anasınıfı sayısı
Kreş, anaokulu ve anasınıfından ücretsiz olarak yararlanan çocuk sayısı
Okul öncesi ile ilk ve orta öğrenimden kurumlardan ücretsiz yararlanan çocuk sayısı
|
|
3.4.5.Konukevlerinde/sığınmaevlerinde/alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların çocuklarının il müdürlükleri ve belediyeler tarafından düzenlenen hobi, spor ve eğitim kurslarından öncelikli ve ücretsiz olarak, gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması, ihtiyaç duyulan malzemenin ücretsiz temini
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Ücretsiz hobi, spor ve eğitim kursu hizmetini sunan kurum sayısı
İlgili kurumların kurslarından yararlanan çocuk sayısı
|
|
3.4.6. Şiddet gören kadınlara hukuksal destek vermek üzere ŞÖNİM’de, kadın danışma merkezlerinde ve sığınmaevlerinde/ konukevlerinde kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda yetkin avukat desteği sağlanması [14]
|
|
|
2018-2021
|
|
İlgili kurumlarda destek hizmeti sunan avukat sayısı
İlgili kurumlarda sunulan avukat hizmetinden yararlanan kadın sayısı
|
|
3.4.7. Kadına yönelik şiddet davalarının ayrıştırılmış veri tutularak izlenmesi ve raporlanması
|
|
|
2018-2021
|
|
İzlenen dava sayısı
Hazırlanan rapor sayısı
|
|
3.4.8. Şiddet vakalarında, şiddete uğrayan kadına tüm adli süreçlerde ve sağlık hizmetlerinden yararlanma esnasında talep edilmesi halinde -geçici koruma kararı olan kadınlar öncelikli olmak üzere gizlilik esasına dikkat edilerek güvenlik desteği verilmesi
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
Güvenlik desteği sağlanan kadınların bu desteği talep eden kadın sayısına oranı
|
|
3.4.9. Konukevi / sığınmaevi / alternatif barınma yerinden ayrılan/ ayrılacak kadınlara başta Belediye kadroları olmak üzere iş bulma desteği sağlanması ve Belediye stratejik planında da belirtilerek kota uygulaması
|
ASPİM
|
|
2018-2021
|
|
İşe yerleştirilen kadın sayısı
İşe yerleştirilen kadınların işe yerleştirmeyi talep eden kadınların sayısına oranı
Stratejik planında /performans programında kota uygulamasına yer veren belediye sayısı
|
|
Alt Hedef 3.5: Kentin kadınlar için daha güvenli hale getirilmesi
|
||||||
3.5.1. Toplu taşıma sisteminin hava karardıktan sonra durak sayısı artacak veya durak aralarında yolcu bindirme/indirmeye imkan verecek şekilde düzenlenmesi
|
|
|
2018-2021
|
|
Arttırılan durak sayısı
Durak düzenlemelerine yönelik alınan karar sayısı
|
|
3.5.2. Toplu taşıma araçlarına kamera sistemi ve acil durum butonu yerleştirilmesi
|
|
|
2018-2021
|
|
Kamera sistemi ve acil durum butonu yerleştirilen toplu taşıma araç sayısı
|
|
3.5.3. Toplu taşıma sürücülerine toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda temel düzeyde düzenli eğitimler verilmesi.
|
- Balıkesir Büyükşehir Belediyesi
|
|
2018-2021
|
|
Eğitim almış toplu taşıma sürücüsü sayısı
Toplu taşıma sürücülerine verilen eğitim sayısı ve eğitim süresi
|
|
3.5.4. Toplu taşıma duraklarının uygun şekilde aydınlatılması, durakların dışarıdan görülecek şekilde şeffaf hale getirilmesi ve duraklara acil durum butonu ve güvenlik kamerası yerleştirilmesi
|
|
|
2018-2021
|
|
Acil durum butonu ve güvenlik kamerası yerleştirilen durak sayısı
Aydınlatılmış durak sayısı
Şeffaf olarak düzenlenen durak sayısı
|
|
3.5.5. Özellikle üniversite yurtlarında kalan kız öğrenciler için akşam saatleri de dâhil üniversite ile kent/yurt arasında sefer sayısının, sıklığının, saatlerinin artırılması (gece otobüsü uygulaması) ve güzergâh düzenlemesi yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
İhtiyaca göre artan sefer / güzergâh sayısı
|
|
3.5.6. Alt-üst geçitler, duraklar, parklar, otoparklar ve sokaklarda yeterli düzeyde aydınlatma sağlanması; aydınlatmanın az olduğu yerlerin tespiti ve iyileştirme çalışmaları yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
Aydınlatılması yapılmış alt-üst geçit, durak, park, otopark ve sokak sayısı
|
|
3.5.7.Mobese ve güvenlik kameralarının kentte yaygınlaştırılması
|
|
|
2018-2021
|
|
Yeni yerleştirilen mobese ve güvenlik kamerası sayısı
|
|
3.5.8. Özellikle içinde çocuk parkları da bulunan ve kadınların sıkça kullandıkları parklarda toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına ve çocuğa yönelik şiddet ile istismar konularında eğitimli güvenlik personeli bulundurulması, personele düzenli eğitimler sağlanması
|
|
|
2018-2021
|
|
Belirlenen parklarda görevlendirilen eğitimli güvenlik personeli sayısı
Personele verilen eğitim sayısı
|
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
Kaynak
|
Gösterge
|
|
---|---|---|---|---|---|---|
Alt Hedef 4.1: İl genelinde farklı kurumlar arasında sürekli ve etkin işbirliği kanallarının oluşturulması [15]
|
||||||
4.1.1. Kadına yönelik şiddetle mücadelede hizmet sunan kurumlar arasında şiddet vakalarında kadınların sağlık, güvenlik, adli destek ve barınma hizmetlerine acil ve etkin erişimlerinin sağlanması, özel eğitim merkezleri ve rehabilitasyon merkezlerinden yararlanmalarının sağlanması, muayene sırasında öncelik tanınması ve yönlendirilen kurumlara ulaşımlarının sağlanması amacıyla protokoller yapılması.
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
4.1.2. Balıkesir Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü ile Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında öğretmenlerin; farkındalık kazanma ve bilgilenme amacıyla çalışmalar yapılması; gizli kayıt kontenjan vb. konularda uygulamaların etkin biçimde sürdürülmesi için işbirliği protokolü yapılması
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
4.1.3. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya sığınmaevlerinden/ konukevlerinden yönlendirilen kadınlara İŞKUR tarafından işe yerleştirmelerde ve düzenlenen meslek kurslarında öncelik verilmesi için ASP İl Müdürlüğü, İŞKUR ve ilgili belediyeler arasında var olan protokolün devamının ve takibinin sağlanması.
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
4.1.4. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya sığınmaevlerinden/ konukevlerinden yönlendirilen kadınlara KOSGEB tarafından verilen girişimcilik desteklerinde öncelik sağlanması için ASP İl Müdürlüğü, KOSGEB ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
4.1.5. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden/ sığınmaevlerinden yönlendirilen kadınlara Organize Sanayi Bölgesi (OSB) içindeki işyerlerindeki istihdam olanaklarından öncelikli yararlanmaları için ASP İl Müdürlüğü, OSB yönetimi ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
4.1.6 Konukevi/sığınmaevinde kalan kadınların ve tedbir kararı olan çocuklarının okul hayatında yaşadıkları şiddete yönelik Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin danışmanlık desteği sağlaması hususunda protokol imzalanması.
|
|
|
2019-2021
|
|
İlgili kurumlar arasında imzalanan protokol (Var/Yok)
|
|
Alt Hedef 4.2: İlçe düzeyinde veri toplamak amacı ile sürekli ve etkin işbirliği kanallarının oluşturulması
|
||||||
4.2.1 Kadına yönelik şiddet verilerinin etkin biçimde izlenmesi amacıyla verilerin ortak formatta toplanması (mevcut insan kaynağı, yapılmış olan çalışmalar, izleme planında tespit edilen göstergeler, temel şiddet göstergeleri, vb.)
|
|
|
2018-2021
|
|
Elektronik altyapı (Var/Yok)
|
|
4.2.2.Üniversitelerin Kadın Araştırmaları Merkezlerinin aktif hale gelerek kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında araştırma yapılması
|
|
|
2019-2021
|
|
|
|
Kamu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baro
|
|
|
Sivil Toplum
|
|
|
Yıllık Faaliyet Planı Hazırlama Süreci
|
Devam Eden Yıl
|
|||||||
May.
|
Haz.
|
Tem.
|
Ağu.
|
Eyl.
|
Eki.
|
Kas.
|
Ara.
|
|
Kurumsal yıllık faaliyet plan taslaklarının koordinatör kurum/kuruluş temsilcileri tarafından hazırlanması
|
X
|
|
|
|
|
|
|
|
ŞÖNİM’in taslakları birleştirerek yıllık faaliyet planı taslağını oluşturması
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
Teknik Kurulun toplanarak yıllık faaliyet planı taslağını görüşmesi
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu’nun toplanarak yıllık faaliyet planı taslağını görüşmesi ve onaylaması
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
Onaylanan yıllık planın Belediye Meclisi'ne ve –varsa- İl Genel Meclisi’ne iletilmesi
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
Onaylanan yıllık planın Eylem Planı’nda yer alan kurum/kuruluşlar tarafından bağlı bulundukları bakanlıklara iletilmesi
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
Yıllık planın Belediye Meclisi ve –varsa- İl Genel Meclisi'nde görüşülerek kaynak tahsisinin yapılması
|
|
|
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Teknik Kurul’un toplanarak değişiklik ihtiyacını görüşmesi
|
|
|
|
|
|
|
|
X
|
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu’nun toplanarak hedef ve alt hedef düzeyindeki değişiklik ihtiyacını görüşmesi
|
|
|
|
|
|
|
|
X
|
Revize edilen yıllık planın Valilik internet sitesin halka açık olarak yayımlanması
|
|
|
|
|
|
|
|
X
|
Yeni Eylem Planı’nın Hazırlanması Aşamaları
|
Mevcut Eylem Planı’nın sondan
önceki yılı
|
Mevcut Eylem Planı’nın son yılı
(Yeni Eylem Planı’nın hazırlandığı yıl)
|
|||||
May
Haz
|
Tem
Ağu
|
Eyl
Eki
|
Kas
Ara
|
Oca
Şub
|
Mar
Nis
|
May
Ara
|
|
Teknik Kurul’un yeni Eylem Planı’nın hazırlanmasına ilişkin faaliyetleri sunması
|
X
|
|
|
|
|
|
|
Yeni Eylem Planı’nın hazırlanması ve Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından onaylanması
|
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
Yeni Eylem Planı’nın ilk yılı için faaliyet planının hazırlanması
|
|
|
|
|
|
|
X
|
Gösterge
|
Doğrulama Kaynağı
|
İzleme Sıklığı
|
Koordinatör Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu Kurum/Kuruluşlar
|
Gösterge Değerleri
|
|||
İlk Değer
|
Son İzleme Tarihi ve Ölçülen Değer
|
Sonraki İzleme Tarihi ve Beklenen Değer
|
Hedef değer
|
|||||
Hedef 1: (Eylem Planı’nda tanımlanan hedef)
|
||||||||
Alt Hedef 1.1: (Eylem Planı’nda tanımlanan alt hedef)
|
||||||||
(Eylem Planı’nda tanımlanan gösterge)
|
(Göstergenin doğrulanacağı bilgi kaynağı)
|
(Göstergenin ne sıklıkta izleneceği / ölçüleceği)
|
(İzleme / ölçme işini koordine edecek taraf)
|
(İzleme / ölçme işini gerçekleştirecek taraflar)
|
(Eylem Planı başındaki değer)
|
|
|
(Eylem Planı sonunda beklenen değer)
|
ÖRNEK
|
||||||||
Hedef 1: Kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddetle mücadele konularında yerel düzenlemelerin ilgili mevzuatla uyumlaştırılması
|
||||||||
Alt Hedef 1.1: Mevcut düzenlemelerin İstanbul Sözleşmesi ve 6284 sayılı Kanunla uyumlu hale getirilmesi ve uyumun güçlendirilmesi için yeni düzenlemelerin uygulamaya konması
|
||||||||
1.1.1. [...] genelgesi uyumlu hale getirildi
|
|
G/D
|
Valilik
|
[…]
|
G/D
|
G/D
|
G/D
|
G/D
|
1.1.2. 6284 sayılı kanuna uyuma ilişkin tespit edilen eksikliklerde azalma
|
[İlgili görüş raporu]
|
Yılda bir
|
ASP İl Müdürlüğü
|
[İlgili STK’lar]
|
5
|
Ocak 2017
3
|
Ocak 2018
1
|
0
|
Hedef 2:
|
||||||||
Alt Hedef 2.1:
|
Faaliyet
|
Koordinatör Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
I. Dönem İşler/Çıktılar/Kaynak (Ocak-Nisan)
|
II. Dönem İşler/Çıktılar/Kaynak (Mayıs-Ağustos)
|
III. Dönem İşler/Çıktılar/Kaynak (Eylül-Aralık)
|
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öngörülen
|
Gerçekleşen
|
Öngörülen
|
Gerçekleşen
|
Öngörülen
|
Gerçekleşen
|
|||
Hedef 1: (Eylem Planı’nda tanımlanan hedef)
|
||||||||
Alt Hedef 1.1:( Eylem Planı’nda tanımlanan alt hedef)
|
||||||||
(Eylem Planı’nda tanımlanan faaliyet)
|
(Eylem Planı’nda tanımlanan sorumlu kurum / kuruluş)
|
(Eylem Planı’nda tanımlanan işbirliği yapılacak kurum / kuruluş)
|
(Faaliyetle ilgili yılın I. dönemi için öngörülen işler; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın I. döneminde gerçekleşen işler; I. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın II. dönemi için öngörülen işler; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın II. döneminde gerçekleşen işler; II. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın III. dönemi için öngörülen işler; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın III. döneminde gerçekleşen işler; III. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın I. dönemi için öngörülen kaynak; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın I. döneminde kullanılan kaynak; I. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın II. dönemi için öngörülen kaynak; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın II. döneminde kullanılan kaynak; I. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın III. dönemi için öngörülen kaynak; yıllık plan hazırlama aşamasında girilir)
|
(Faaliyetle ilgili yılın III. döneminde kullanılan kaynak; I. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
|||
Açıklama (varsa öngörülen ile gerçekleşen işler arasındaki farklılıkların nedenleri; I. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
Açıklama (varsa öngörülen ile gerçekleşen işler arasındaki farklılıkların nedenleri; II. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
Açıklama (varsa öngörülen ile gerçekleşen işler arasındaki farklılıkların nedenleri; III. dönemin raporlanması aşamasında girilir)
|
||||||
Örnek:
1.1.1. Merkez ilçedeki beş mahallede yaşayan 300 kadına şiddetle mücadeleye yönelik hakları konusunda eğitim vermek
|
Örnek:
Milli Eğitim İl Müdürlüğü
|
Örnek:
Halk Eğitim Müdürlüğü
Baro
|
Örnek:
- Eğitmenlerin belirlenmesi
- Eğitim materyallerinin hazırlanması
- Duyuru için 1000 adet broşür ve 100 adet poster tasarımı ve basımı
- I. dönem eğitim duyurularının yapılması, başvuruların alınması
- 100 kadına eğitim verilmesi
|
Örnek:
- Eğitmenler belirlendi
- Eğitim materyalleri hazırlandı
- I. dönem eğitim duyurular yapıldı, başvurular alındı
- 70 kadına eğitim verildi
|
Örnek:
- II. dönem eğitim duyurularının yapılması, başvuruların alınması
- 100 kadına eğitim verilmesi
|
Örnek:
- II. dönem eğitim duyurular yapıldı, başvurular alındı
- 120 kadına eğitim verildi
|
Örnek:
- III. dönem eğitim duyurularının yapılması, başvuruların alınması
- 100 kadına eğitim verilmesi
|
Örnek:
- III. dönem eğitim duyurular yapıldı, başvurular alındı
- 150 kadına eğitim verildi
|
Örnek:
- 2 eğitmen (Halk Eği. Md.)
- 1 eğitmen (Baro)
- 100 adet eğitim seti (500 TL, Milli Eği. Md.)
- Broşür ve afiş (3000 TL, Milli Eği. Md.)
- Eğitim salonu (Halk Eği. Md.)
|
Örnek:
- 3 eğitmen görevlendirildi (Halk Eği. Md. ve Baro)
- 100 adet eğitim seti hazırlandı (350 TL, Milli Eği. Md.)
- 300 broşür ve 30 poster basıldı (1000 TL, Milli Eğ.Md.)
- Salon tahsis edildi (Halk Eği. Md)
|
Örnek:
- 2 eğitmen (Halk Eği. Md.)
- 1 eğitmen (Baro)
- 100 adet eğitim seti (500 TL, Milli Eği. Md.)
- Eğitim salonu (Halk Eği. Md.)
|
Örnek:
- 3 eğitmen görevlendirildi (Halk Eği. Md. ve Baro)
- 120 adet eğitim seti hazırlandı (400 TL, Milli Eği. Md.)
- 300 broşür ve 30 poster basıldı (1000 TL, Milli Eğ.Md.)
- Salon tahsis edildi (Halk Eği. Md)
|
Örnek:
- 2 eğitmen (Halk Eği. Md.)
- 1 eğitmen (Baro)
- 100 adet eğitim seti (500 TL, Milli Eği. Md.)
- Eğitim salonu (Halk Eği. Md.)
|
Örnek:
- 4 eğitmen görevlendirildi (Halk Eği. Md. ve Baro)
- 150 adet eğitim seti hazırlandı (475 TL, Milli Eği. Md.)
- 300 broşür ve 30 poster basıldı (1000 TL, Milli Eğ.Md.)
- Salon tahsis edildi (Halk Eği. Md)
|
|||
Örnek:
Yeterli başvuru olmaması nedeniyle ancak 70 kadına ulaşılabildi. Daha yaygın duyuru yapılması gerekli.
Broşür ve posterlerin ihtiyaca göre dönemsel olarak basılmasına karar verildi.
|
Örnek:
Duyuruların yaygınlaştırılması neticesinde beklenenden fazla başvuru alındı. İlave eğitim yapıldı.
|
Örnek:
Beklenenin üzerinde başvuru alınması üzerine eğitim sayısı arttırıldı. Barodan ilave eğitmen desteği sağlandı.
|
||||||
Hedef 2:
|
||||||||
Alt Hedef 2.1:
|
||||||||
2.1.1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|