T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimiz tarımsal ürünler konusunda farklı ekim sahalarına sahiptir. Son zamanlarda devlet desteği ile tarımsal alanda ilerlemelerin arttığı, buna paralel olarak vatandaşlarımızın bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kalitesi yüksek ürünler elde ettiği görülmüştür.
Son dönemde Valiliğimize ulaşan bilgiler ve yaptığımız incelemeler kapsamında, ilimizdeki bağ, bahçe ve tarlalarda otlatılan/başıboş bırakılan hayvanların ekilen veya yetişen ürünlere zarar vererek hasara yol açtığı şeklinde şikayetlerle karşılaşılmaktadır. Valiliğimiz tarafından bu konuda yapılan araştırma çerçevesinde, kaymakamlıklardan ve üreticilerden alınan bilgilere göre şikayet konusu olan bağ, bahçe ve tarlalara zarar verilmesi hususunun özellikle Edremit, Havran, Ayvalık, İvrindi, Gönen, Balya, Altıeylül ve Dursunbey İlçelerinde yoğunluğun arttığına ve üreticilerin ekonomik olarak kayba uğramasına yol açtığı anlaşılmaktadır.
Valiliğimizin 28.01.2022 tarih ve 27783 sayılı “Zeytin Ağaçlarına Verilen Zararlar” konulu genel emri gereği; (3573 sayılı Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerinin Arılattırılması Hakkında Kanunun 14’üncü maddesi ile bu Kanuna dayanılarak çıkarılan Yönetmeliğin 29’uncu maddesinde; “Zeytinliklere her çeşit hayvan sokulması, yerleşim sahaları hariç, zeytin sahalarına en az bir kilometre yakınlıkta koyun ve keçi ağılı yapılması yasaktır. Ancak çift sürme ve nakliyatta kullanılan hayvanlara ağızlık takılması şartıyla müsaade edilir.” hükmü yer almaktadır. Kanun ve Yönetmelikte yer alan hükme göre zeytinlik arazilerine hayvan sokulması ve bu alanlara en az bir kilometre yakınlıkta koyun ve keçi ağılı yapılması yasaklanmış durumdadır.) belirtilen kararın alındığı, gelişen durumlar ve vatandaşlarımızın şikâyet ve istekleri doğrultusunda genel emirde düzeltme zorunluluğuna ihtiyaç duyulmuştur.
Vatandaşlarımızın güvenlik, huzur ve esenliğini sağlamak, temel hak ve hürriyetlerini korumak devletimizin asli görev ve sorumluluklarındandır.
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 9’uncu maddesinin (ç) fıkrasında; “Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve diğer mevzuatın verdiği yetkiyi kullanmak ve bunların yüklediği ödevleri yerine getirmek için valiler genel emirler çıkarabilir ve bunları ilan ederler.”
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11’inci maddesinin (c) fıkrasında; “İl sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi valinin ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için vali gereken karar ve tedbirleri alır. Bu hususta alınan ve ilan olunan karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66'ncı madde hükmü uygulanır.”, Anılan Kanunun 66’ncı maddesinde; “İl genel kurulu veya idare kurulları yahut en büyük mülkiye amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahallî mülkî amir tarafından Kabahatler
Kanununun 32'nci maddesi hükmü uyarınca cezalandırılır.”,
5326 sayılı Kabahatler Kanununun “Emre aykırı davranış” başlıklı 32’nci maddesinde; “Yetkili makamlar tarafından adlî işlemler nedeniyle ya da kamu güvenliği, kamu düzeni veya genel sağlığın korunması amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket eden kişiye yüz Türk Lirası (2024 yılı güncel ceza oranı iki bin elli iki Türk Lirası) idarî para cezası verilir. Bu cezaya emri veren makam tarafından karar verilir. ... ” şeklinde düzenlemeler bulunmaktadır.
Yukarıda belirtilen Kanun ve Yönetmelik hükümleri doğrultusunda, hayvan sahiplerinin hayvanlarını zaman zaman veya belirli dönemlerde, sahibinin gözetiminde veya başıboş olarak sürüler/münferit şekilde başkasına ait bağ, bahçe ve tarlalara verilen zararın önlenmesi ve üreticilerin mağduriyetinin önüne geçilmesi amacıyla, ilimiz genelinde bulunan bağ, bahçe ve tarlalara yılın tamamını kapsayacak şekilde, hayvan sokulması ve otlatılması yasaklanmıştır. Havyan sahiplerinin otlatma amacıyla kullanmış oldukları mülkiyeti ve kullanım hakkı kendisine ait olan alanlar bu yasak kapsamı dışında olup, gerçekleştirilecek olan denetimlerde hayvanların ve alanın kendisine ait olduğunu belgelemekle sorumludur.
Bu yasağa aykırı hareket edenler hakkında, belirtilen mevzuat hükümleri çerçevesinde yasal işlem yapılarak, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32’nci maddesinde öngörülen idari para cezası uygulanacaktır. Bu konuda, sorumluluk alanlarına göre Jandarma Komutanlıkları ve Emniyet Müdürlükleri, İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri ile Çiftçi Malları Koruma Başkanlıkları tarafından görev ve sorumluluk alanlarında denetim gerçekleştirilecektir.
Gerçekleştirilen denetim sonucundaki tespitler üzerine Jandarma Komutanlıkları, Emniyet Müdürlükleri ve Çiftçi Koruma Başkanlıkları tarafından idari işlem yapılacaktır.
Ayrıca 4081 sayılı Kanuna göre denetim sonucu gönderilen tutanaklar çerçevesinde Çiftçi Malları Koruma Başkanlıkları tarafından meydana gelen tarımsal zararın usulüne uygun olarak tespiti yapılacak ve buna ilişkin cezai işlem uygulanacaktır.
Yukarıda belirtilen bütün sorumlu kuruluşlar tarafından bağ, bahçe ve tarlalardaki hayvan zararlarının önlenmesi konusunda etkili olarak denetim yapılacak ve gerekli yaptırımlar ifa edilecektir.
Bu karar yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer. İlanen tebliğ olunur.